Elke dag verschijnen er 2 miljoen blogartikelen en 500 miljoen tweets. Dat is enorm veel content en dus veel concurrentie om jouw geweldige content gelezen te krijgen. Dus hoe ga je in deze grote hoeveelheid online content opvallen met jouw content marketing inspanningen?
De uitdaging zit hem in het inspireren van mensen om jouw boodschap te lezen. Dit doe je door een titel te schrijven voor jouw blog, nieuwsbrief, tweet of status update op een manier dat mensen jouw content willen lezen. In dit artikel geef ik je 7 tips inclusief voorbeelden om de perfecte titel te schrijven voor jouw online content!
Tip 1: Geef advies
Het belangrijkste in content marketing is het delen van waardevolle content met jouw doelgroep. De beste manier om dit te doen is door advies te geven.
De titel van jouw content zorgt voor een uitnodiging aan jouw potentiële bezoeker om de content tot zich te nemen. Zorg ervoor dat het in de titel heel duidelijk is dat ze nuttige en behulpzame informatie zullen gaan lezen.
- 5 tips voor content marketing als je in een saaie markt zit
Je kunt jouw advies ook brengen als kennis die nauwelijks bekend is, alsof je een ‘geheim’ deelt. Dit zorgt voor nieuwsgierigheid zodat je lezers geprikkeld worden om jouw content te gaan lezen. Bijvoorbeeld door gebruik te maken van deze titels:
- De echte reden waarom mijn nieuwsbrief abonnee’s met 400% zijn gegroeid
- 8 zoekmachine optimalisatie geheimen die de experts liever niet willen delen
- Ontdek het geheim van content marketing
Maak hierbij gebruik van lijstjes
Je titel kun je hierbij opbouwen in de vorm van een lijstje. Niet voor niets staan magazines en kranten regelmatig vol met lijstjes. Op de een of andere manier houden we blijkbaar van het lezen hiervan. 🙂
Let ook op het aantal dat je verwerkt in jouw titel. Onderzoek heeft namelijk aangetoond dat een oneven aantal zorgt voor een hogere response.
- 9 tips voor meer nieuwsbrief abonnee’s
Tip 2: Deel succesverhalen
Het delen van succes is altijd een goede manier om jouw titel op te baseren. Het is daarbij wel van belang dat je weet naar wat voor soort succes jouw doelgroep op zoek is en dat je dit ook kunt onderbouwen.
- 150% meer conversie door 3 simpele website aanpassingen
- Mijn verhaal over hoe ik…[uitdaging van jouw klanten]
Tip 3: Stel een vraag
Een vraag stellen kan zeer effectief zijn als je weet dat jouw doelgroep het antwoord op deze vraag wil weten.
- Hoe schrijf je de perfecte titel voor jouw blog artikel?
Tip 4: Wijs op fouten
Het geven van advies en het delen van kennis is het belangrijkste van jouw content marketing aanpak. Dit kun je ook in je titel verwerken door jouw lezers te wijzen op fouten en ze hiervoor te behoeden.
- 9 Content Marketing fouten en hoe je ze kunt vermijden
- 5 fouten die je niet op jouw Google Adwords landingspagina wilt maken
Tip 5: Maak gebruik van emoties
Psychologisch zitten we dusdanig in elkaar dat we ons gedrag gedreven wordt doordat we op zoek zijn naar plezier of het vermijden van pijn. Hier kun je gebruik van maken in jouw titel.
Want een goede titel roept een emotie op. De beste emoties om te gebruiken zijn angst, frustratie en boosheid. Je zou ook positieve alternatieven kunnen gebruiken zoals geluk, lef en vermindering van stress.
- Waarom de meeste bloggers binnen 1 jaar stoppen
- Top 3 redenen waarom de meeste online ondernemers falen
Tip 6: Benoem problemen
Vraag je af waar jouw publiek en jouw klanten ‘s nachts van wakker liggen. Aan welke problemen denken ze dan? Wat zijn de zaken waar ze het meeste moeite mee hebben? Dit is ideaal om in een titel te verwerken.
- Hoe je meer bezoekers krijgt met een kleine aanpassing van jouw website
- Leer hoe je [jouw onderwerp] zonder [het probleem van jouw klanten]
Ik kan me voorstellen dat je je liever focust op oplossingen en dat je hierdoor moeite hebt met het verwerken van problemen in jouw titel. Naast het feit dat mensen hier gewoon naar op zoek zijn is er nog een belangrijke reden om je hierop te richten: Google.
Als je een probleem in jouw titel verwerkt, zul je hiermee ook in Google terecht komen. Mensen zoeken via zoekmachines op problemen en hiermee heb je een grotere kans om hoger in Google terecht te komen door zoekmachine optimalisatie.
Als je niet precies weet waarmee jouw doelgroep nu echt worstelt, stel dan een online enquete samen en deel deze via sociale media of jouw nieuwsbrief abonnee’s.
Tip 7: Inspireer
Speel in op de verlangens van jouw lezers. Inspireer ze om te dromen en groter te denken.
- Van jouw passie naar jouw droombaan met jouw blog
Bonus tip: benoem voordelen
Het benoemen van een voordeel na het lezen van jouw content, geeft een extra trigger om jouw content ook daadwerkelijk te lezen. Dit kun je ook zien in de titel van dit artikel: “Meer bezoekers? 7 simpele tips voor de perfecte titel van jouw blog!”. Het voordeel van het toepassen van de tips in dit artikel is: meer bezoekers.
Zorg dus dat je extra veel tijd stopt in het maken van jouw titel, het is de moeite meer dan waard. Je zult zien dat je hiermee meer bezoekers realiseert en dat je een groter bereik met jouw content realiseert.
Vergeet als laatste niet deze 10 zaken te doen na het schrijven van jouw blog artikel.
Dit zijn mijn 7 tips voor het schrijven van de perfecte titel voor jouw content voor meer bezoekers. Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen, vragen of tips hierover. Ik lees ze graag, deel ze in de reacties hieronder!
1 Comment
Comments are closed.