De 5 meest gelezen online marketing artikelen van 2013

meest gelezen online marketing blog artikelen 2013Dit jaar heb ik weer heel veel online marketing artikelen geschreven en gedeeld. Wat ik ontzettend leuk vond om te merken was dat ik heel veel positieve reacties kreeg via sociale media, blogreacties en de mails die ik ontving.

Uiteraard ga ik in 2014 hiermee verder en er komen ook een hoop nieuwe manieren aan waarop ik je hoop te gaan inspireren voor meer online succes, daarover binnenkort meer. In dit artikel heb ik een overzicht gemaakt van de meest gelezen online marketing artikelen in 2013 van mijn blog zodat je hiermee jouw voordeel kunt doen:

 

Op nummer 5: Mijn 17 favoriete content marketing tools

Met de juiste tools voor jouw content marketing inspanningen kun je de manier waarop je jouw content realiseert, organiseert, promoot en analyseert enorm verbeteren.  In dit artikel vind je 17 van mijn favoriete content marketing tools die ik vrijwel dagelijks gebruik. De tools kunnen je helpen bij het genereren van ideeën tot de promotie van jouw content.

Lees hiervoor het artikel: mijn 17 favoriete content marketing tools.

 

Nummer 4: 3 manieren om een succesvolle infographic te maken

Een infographic is een informatieve illustratie, een grafische weergave van informatie in de vorm van grafieken, diagrammen of andersoortige illustraties. Een ideale manier om ‘saaie’ data visueel te maken. Infographics zijn traditioneel te vinden in krantenartikelen maar al een aantal jaren online zeer populair voor content marketing. Waarom? Ze zijn makkelijk te lezen en makkelijk te delen. In dit artikel bespreek ik 3 manieren hoe je een infographic kunt maken op basis van de data die je vooraf hebt verzameld.

Lees het artikel hier: 3 manieren om een succesvolle infographic te maken.

 

Nummer 3: Zoekwoorden onderzoek je met de Google Keyword Planner

Het onderzoeken van de zoekwoorden die jouw potentiële bezoekers gebruiken is een essentieel onderdeel van zoekmachine optimalisatie en dus ook voor content marketing. De belangrijkste tool hiervoor was altijd de Google Adwords Keyword Tool of het ‘Hulpprogramma voor zoekwoorden’ in het Nederlands. Deze tool is in 2013 door Google stopgezet. Gelukkig is er een vervanger: de Google Adwords Keyword Planner (of “Zoekwoordplanner” in het Nederlands).

Lees het artikel over hoe je zoekwoord onderzoek doet met de Google Adwords Keyword Planner.

 

Nummer 2: Hoe vaak je een blogartikel, tweet + facebook update moet plaatsen voor het grootste bereik

Niet iedereen van jouw doelgroep, fans of volgers is op hetzelfde moment online. Wil jij een groot online bereik maar weet je de timing niet precies? Lees dan de complete gids over hoe vaak je een blog, tweet + Facebook update moet plaatsen!

 

Nummer 1: 7 content marketing voorbeelden

Het meest gelezen artikel van 2013 gaat over voorbeelden van content marketing speciaal voor MKB-ers. Want content marketing is niet alleen voor grote merken zoals Red Bull en Coca Cola. MKB-ers zoals jij zelf zetten content marketing ook in om meer online omzet te realiseren. In dit artikel een aantal van mijn favoriete nationale en internationale content marketing voorbeelden speciaal voor MKB-bedrijven.

Lees het artikel: 7 content marketing voorbeelden.

 

Bonus artikel:  5 tips voor content marketing als je in een saaie markt zit

Met content marketing zorg je ervoor dat je regelmatig updates online publiceert met relevante en interessante content voor jouw doelgroep. Maar wat als je nu content wilt gaan maken en je zit in een saaie markt zoals bijvoorbeeld verzekeringen of kantoorartikelen? Lees dan: 5 tips voor content marketing als je in een saaie markt zit.

 

Dit zijn mijn meest gelezen online marketing artikelen van 2013. Ook in 2014 zal ik weer mijn tips met jouw delen zodat je nog meer online rendement kunt halen uit jouw internet activiteiten. Ik wens je dan ook alle goeds voor 2014, op jouw online succes!

Heb jij nog ervaringen, vragen, suggesties of tips over de artikelen? Ik lees ze graag, deel ze in de reacties hieronder!

Foto via Flickr

Jouw B2B SaaS of tech bedrijf laten groeien? Ik help je graag op basis van meer dan 20 jaar ervaring in B2B online marketing. Neem contact op voor een gratis strategie-gesprek.

Related Post