Content marketing is niet alleen voor grote bedrijven met enorme marketingbudgetten. Sterker nog: juist zelfstandige ondernemers kunnen enorm profiteren van de kracht van content marketing.
In het artikel Content Marketing Voorbeelden gaf ik al voorbeelden van bedrijven die geen grote budgetten hebben en toch succesvol met Content Marketing zijn. Samen met blogger en affiliate marketeer Nathalie Gloudemans zijn we op zoek gegaan naar inspirerende Nederlandse voorbeelden van kleine zelfstandige ondernemers die Content Marketing succesvol toepassen.
Hieronder vind je een voorbeeld van een hovenier en de overige vier voorbeelden van een bloemist, een tekstschrijver, twee topsporters en een advocaat vind je in ons artikel Zelfstandige Ondernemers die slagen met Content Marketing.
Voorbeeld: Hoveniersbedrijf Het Rullen
Hoveniersbedrijf Het Rullen uit Nuenen is een mooi voorbeeld van content marketing in een markt waar dat niet meteen gebruikelijk is. Het Rullen ontwerpt “verrassende, onalledaagse tuinen” en legt die ook aan. Hoe breng je zo’n typisch offline product naar het internet? Het Rullen zet daar content marketing voor in.
Het Rullen Hoveniers gebruikt bovendien een bijzonder marketingkanaal: live webinars. Op de website en via de maillijst kondigt Het Rullen een live uitzending via internet aan (die telkens plaatsvinden op een zaterdagochtend). Peter van Straalen deelt in die uitzending verrassende tips om jouw tuin nog mooier te maken. In de uitzending is ook een vraag en antwoord gedeelte. Maar voordat de hovenier daaraan toekomt, maakt hij een pitch voor tuinontwerp en aanleg. Daar zit dan ook de meerwaarde voor het bedrijf om deze vorm van content marketing in te zetten.
De andere 4 Nederlandse Content Marketing voorbeelden
Wil je weten hoe een bloemist, een tekstschrijver, twee topsporters en een advocaat Content Marketing succesvol inzetten? Lees dan de overige vier voorbeeelden in ons artikel Zelfstandige Ondernemers die slagen met Content Marketing.
1 Comment
Comments are closed.