De meeste mensen gaan online op zoek om een product of dienst te vinden. Maar hoe zorg je ervoor dat potentiële klanten bij jou terecht komen? En hoe is je online zichtbaarheid eigenlijk wanneer je nieuw personeel zoekt? Nadenken over en keuzes maken in een goede online strategie zijn dan ook essentieel voor de bedrijfscontinuïteit.
Doel Online Marketing Cursus
Het doel van de cursus is praktische handvatten te reiken, waarmee je direct de
volgende dag je interactiviteiten kan verbeteren. Hiermee kunnen de deelnemers uiteindelijk meer omzet genereren.
Inhoud Online Marketing Cursus
De cursus start met een theoretische onderbouwing, waarna de deelnemers met de dagelijkse praktijk geconfronteerd worden. Websites van de deelnemers dienen als praktijkcases om de theorie aan te toetsen. Tijdens de workshop ga ik in op de volgende zaken:
- Ontvangst en kennismaking
- Theorie
- Online strategie – het belang en het doel van de (bedrijfs)internetactiviteiten
- De sales ’trechter’: van verkeer tot conversie
- Searchmarketing: adverteren en optimaliseren van websites (vindbaarheid)
- E-mailmarketing: sales via online nieuwsbrieven
- Usability (gebruiksvriendelijkheid): hoe ervaart de bezoeker de website?
- Webanalytics: meetbaarheid van de resultaten
- Actuele trends & ontwikkelingen
- Praktijkcases
- Beoordelen van (de eigen) websites o.b.v. de theorie
- Tips
- Afsluiting
»Informeer naar de incompany training mogelijkheden of de trainingen op basis van open inschrijving.